Ännu en vacker söndag

Söndag i början av april då våren fortfarande iger förhoppningar. Solsken som sticker i ögonen och samtidigt virar jag halsduken två varv runt halsen. Promenad med de finaste svarta sammetskorna. Jag hamnade på en bistro med franskinspirerad inredning. Schackrutigt golv, vinröd väggpanel med beige lister och grönmönstrad tapet. Väderkvarnsfläktar i taket och ett sorl av röster och skratt. Grönt pepparmintste och ett glas vatten. Ett brev som avslutas, en anteckningsbok som öppnas med orörda linjerade sidor, dikter av Edith Södergran och ett försök till att teckna. Timmar som går och människorna runtomkring mig äter upp sin löksoppa eller Quiche Lorraine. De lämnar borden, disken hämtas ut och det kommer nya gäster. Sedan promenerade jag vidare till Blå där ett tolvmannaband höll den svängigaste akustiska konsert jag någonsin hört.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0