Att rita en blåval och försöka gömma den

Jag känner en pojk med ett nyrenoverat rum som luktade IKEA i början av september. Lite här och var finns tomma tavelramar på väggarna och byråerna. Så jag ritade lite och gömde den bakom glas innan jag gick.



Pocketboken med världens finaste noveller fick åka med Posten till Göteborg. Jag skulle vilja kunna skriva sådana små historier som Miranda July.

"Tala om hur många gånger om dagen ni kysste varandra så ska jag säga om det räcker.
Fyrahundra.
Det räcker inte."

Någonstans skriver hon väldigt sorgsna tankar om döende valar. Och om tre pensionärer som vill lära sig simma i en stad utan badbassäng, så de startar en simskola i ett vardagsrum.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0