Torsdagen den 24 november

När jag kom in genom dörren möttes jag av tända ljus, juljazz och en nybryggd kopp te.

Ica Maxi plockade fram alla adventsstjärnor och prydnadstomtar innan de slutat sälja Halloweenpumpor. På TV avlöser reklamfilmerna varandra där företag önskar en God Jul och en sådan får man endast om man åker deras färja eller målar huset med deras oljebaserade färg. Detta var detta den första riktiga känslan av att det snart är jul. Pepparkaksbak.

 
Inget riktigt pepparkaksbak utan att man bränner minst en plåt. Och det gjorde vi.



Konstigaste formarna jag någonsin sett, pepparkaksgrisar brukar annas se exakt likadana ut. Det kanske är linderödsgrisar som inte är industriellt uppfödda och blir till julskinka. De kanske får böka i jorden och se ut precis hur de vill.


Jag gör nog de fulaste pepparkakorna i världen. Men denna är lite roligare att äta upp än ett hjärta, så det är så.


Sedan blev jag serverad världens godaste linssoppa med brödkrutonger. Johannes tog fram kameran och sa att han skulle starta en matblogg. Vilket han kanske borde för jag har gjort många linssoppor och aldrig smakat en som denna.


Vi åkte till havet som såg ut precis så här. Gråskala och väldigt ensligt jämfört med soliga dagar i juli.



Vi spelade Alfapet och han ville lägga ordet solisism men visste inte hur det stavades. Så när han slog i ordboken smög jag fram ett P med tre poäng så det blev rätt. Solipsism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0