Om oordning


Om det är något jag inte tycker om är det oordningen på mina notpapper. Med tanke på att jag inte är så förtjust i pärmar (för man klämmer sig så lätt) samt att jag spelat på musikskolan i tolv år är drivorna av papper så stora att man kan drunkna i dem.

Med all den fritid arbetslöshet innebär kan jag ägna tre timmar åt att sortera och sätta in i pärmar. Alla dessa blockflöjtssatser på tre fyra sidor är som ett litet pussel. Man får fundera och leta taktnummer, jämföra typsnitt och leta efter sidnummer. Pianonoter som jag oftast inte kunnat men jag tycker det är ganska roligt att spela i alla fall. Folkmusiknoterna från resan på Irland. Världsmusikensemblen där man får alla låtar i hundra olika stämmor och versioner. Barfotalåtar (det finns även om vi mest fikar och tittar på Anders och Måns). Projektarbetet. Blockflöjtsensemblen. Jazzövningarna. Allt jag någonsin spelat. Precis så att jag orkar hålla alla pärmar i famnen samtidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0