Om att gör små fynd

Erikshjälpen i Kristianstad kan vara den bästa second hand-affären i hela stan. Min mammas första reaktion var "är det här nya saker?" då allting är tvättat och lagat.



Vi kom hem med en liten blomsterpidestal, precis en sådan som jag letat efter ganska länge. Mamma sa att sådana hade de på 50-talet och då kunde jag inte motstå. Jag fick en liten fyrkantig duk av mormor när jag var där och krattade upp löven efter alla hennes äppelträd och den passade perfekt ovanpå. 

På en provdocka fanns en hemmastickad julröd kofta som också fick följa med hem. Lite sorgligt att någon lagt ner så mycket tid på ett hanverk och att det sedan säljs helt oanvänt för en femtiolapp. Jag ska ta hand om koftan. Den ska få vara med i jul och baka lussekatter, koka knäck och mota bort all kyla.

Jag hittade en bok av Kerstin Thorvall med röda pärmar och guldbokstäver. "Jag sitter i Paris och äter melon" börjar historien som jag tror handlar om kärlek och saknad, det finns ingen nämligen ingen baksidetext. Men karaktärerna heter till exempel heter Pierre och Gilbert så det måste vara bra bok.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0